2012 Dijital Pazarlama Trendleri

2011’in sonlarında 2012 beklentileri konuşuldu, tahminleri yapıldı. Bütçeler, cirolar, sosyal rakamlar da açıklandı.
Peki 2012’nin ilk ayını geride bırakırken beklenenle gerçekleşmesi muhtemel gerçekler arasındaki fark ne oldu? Çok fazla bir değişiklik yok, evet; fakat “2012 dijital trendi nedir?” sorusunun çerçevesi biraz daha netleşti. Dünyada üzerinde ciddi yatırımlar yapılan, ülkemize de hızla etki eden birçok gelişme var mesela. Bunların başında lokasyon bazlı servisler, sosyal ağların entegrasyonuyla oluşturualacak reklam stratejileri ve cep telefonuyla ödeme olanağı sağlayan mobil cüzdan teknolojisi… Burada da 2012’nin yıldızı kendini gösteriyor hemen: MOBİL!
Görünen o ki 2012 djital pazarlama trendi, her stratejiyi ve imkanı bir şekilde mobile uyarlamak. Mobilin yanı sıra gittikçe yükselen iki trend daha var. Social CRM ve TV-Sosyal Medya entegrasyonu.
Biz de tabii ki her zamanki gibi sektör profesyonellerine döndük hemen: “Sizce 2012’nin dijital trendi nedir?” diye sorduk. Hemen hemen bütün cevaplar bu üçlü üzerinde birleşti.
Tabii ki bu hızlı dünyada neyin ne zaman olacağını net bir şekilde söylemek mümkün değil. Fakat olası senaryoları görüp ona göre hazırlık yapmak gerek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder